Naujienos

Išsaugokime bajoriškąjį kultūros paveldą

Žemaičių Bajorai Ziemgalos Keliais

Aplankėme autentišką Jaunpilio pilį (13amž.), menančią  Livonijos ordino laikus, čia gyvenusius riterius. Kas vyko šioje pilyje, kaip gyveno tiek šimtmečių ši pilis? Apie tai – sužinojome teatralizuotos ekskursijos „Viduramžių vienuolių prisiminimai“ metu. Mus pasitiko ir istorijas papasakojo vienuolis Teodoras, dainius Minizingeris ir šmaikščioji Hilda. Jų lydimi, apėjome pilies menes, rūsius. Sužinojome  įdomių istorijų iš riterių laikų.
 Važiavome į Cinevillą - Latvijos kino miestelį Tukumo rajone. Cinevilla dar vadinama Latvijos Holivudu.

Ekskursija po miestelį, kurios metu sugrįžome į praėjusio šimtmečio pradžią. Apsilankymas kino  miestelyje prilygo kelionei laiko mašina –pabuvoję čia pamatėme kaip atrodė Ryga  prieš 100 metų.. Įspūdingos gatvės ir namų fasadai, tiltai, bažnyčios, turgus, prie kranto stovintis laivas ir gatve važiuojantis tramvajus...visa kas liko po kurto filmo „Rygos sargai“. Pavakaryje, nežinantis pakeleivis  tikrai pagalvotų kad pateko į  tikrą miestą panašų į Rygą. Susipažinome su kino studijos užkulisiais, sužinojome “Kaip gimsta kinas“, teko pabūti aktoriais.
Pakeliui pamatėme Dobeles pilies griuvesius

Aplankėme Tervetę. Plačių Žiemgalos lygumų viduryje, tarsi stebuklinga  miškų sala, puikuojasi Tervetė. Patrauklumo ir paslaptingumo jai  teikia „gamtos parkas“. Jis apima daugiau nei 1200ha plotą. Šiame miške, 400ha užima pasakų pasaulis. Čia prieglobstį tiek medinėse skulptūrose pavaizduoti ,tiek gyvi latvių rašytojos Anos Brigaderės pasakų ir pjesių personažai.

*Nykštukų miškas. Tai atskiras, ypatingas pasaulis, kuriame gyvena ir darbuojasi nykštukai. Galima pasisvečiuoti nykštukų – įvairių amatų meistrų - sodybose ir namuose, susipažinti su jų buitimi, pamatyti pačių nykštukų medines figūrėles. Nykštukų miško  šeimininkė yra tikra Nykštukų mamytė.

*Pasakų miškas. Tai visai kitoks pasaulis. Čia viešpatauja Miško Karalius. Netoli jo savo šile, išdykauja gyva pasakų Raganaitė, kuri mus pavaišino zuikio saldainiais. Čia puikiai jaučiasi juodas katinas, pelėdos, vorai, juodvarniai. Pasakų miške daug stebuklingų dalykų, bet juos turėjome atrasti patys.
Buvo  smagi kelionė, geri įspūdžiai.